Het kan voorkomen dat je last hebt van spamberichten in je email. Dit is makkelijk op te lossen door je email bij ons onder te brengen.
Controleer als eerste naar welk e-mailadres de spam wordt gestuurd. Indien dat e-mailadres niet bij ons is geregistreerd, kunnen wij je niet helpen. De enige oplossing is dan om het e-mailadres en de bijbehorende domeinnaam naar ons te verhuizen.
Heb je het e-mailadres wel bij ons geregistreerd, dan geldt de volgende situatie:
Op elke mailbox zit een professionele spamfilter. Deze houdt 99,9% van alle spamberichten tegen. Het kan voorkomen dat er heel af en toe toch spam doorkomt, maar dit is minimaal.
Op doorstuuradressen (alias/forward) zit standaard geen spamfilter. Ook niet als je een doorstuuradres gebruikt om je mail door te sturen naar een mailbox.
Uitzondering
Spamfilters zijn actief per domeinnaam, niet per e-mailadres.
Voorbeeld:
Je mailbox is: info@domeinnaam.nl
Doorstuuradres is: administratie@domeinnaam.nl » info@domeinnaam.nl
Omdat je een mailbox hebt met het adres domeinnaam.nl, werkt de spamfilter op alle adressen, inclusief het doorstuuradres.
Voorbeeld 2:
Je mailbox is: info@domeinnaam.nl
Doorstuuradres is: administratie@anderenaam.nl » info@domeinnaam.nl
Omdat je doorstuuradres 'anderenaam.nl' geen eigen mailbox heeft, is hier geen spamfilter actief. Alle emails komen binnen op info@domeinnaam.nl, maar worden niet gefilterd door de spamfilter.
Oplossing
Omdat spamfilters werken per domeinnaam, kan je het beste een nieuwe mailbox aanmaken op de domeinnaam waar je de spam ontvangt. Ontvang je bijvoorbeeld veel spam op administratie@anderenaam.nl, dan is het aanmaken een een mailbox voldoende. Dit kan ook een mailbox zijn die je verder niet gebruikt, zoals spam@anderenaam.nl.
Op deze manier heb je een professionele spamfilter geïnstalleerd op je nieuwe domeinnaam, waardoor alle mails eerst gefilterd worden, en daarmee je spam-probleem opgelost moet zijn.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.